28-03-2001Dansk Brodag
Dagens indleder: Arne Melchior, MF, Formand for Folketingets Trafikudvalg
Formiddagens tema: Skal man udføre forebyggende vedligehold eller gennemgribende reparationer?
Riv ned, byg op eller reparer – den optimale strategi?
Christian Munch-Petersen, Teknologisk Institut, Beton
Fugtisolering af betonbroer eller ej?
Gennemgang af Vejdirektoratets seneste rapport om emnet.
Erik Stoltzner, Vejdirektoratet
Erfaringer med uisolerede betonbroer
Karsten Petersen, Otto Christiansen & Kaj Sørensen a/s
Erfaringer med kantbjælkeelementer og in-situ-støbte kantbjælker
Henning Pedersen, COWI
Maling af stålkonstruktioner – skal man pletmale eller ommale totalt?
Knud V. Christensen, Banestyrelsen
Katodisk beskyttelse af betonkonstruktioner – et godt alternativ til en gennemgribende reparation?
Ole Viggo Andersen, Niras
Per Goltermann, RAMBØLL
Storebæltsbroen – Hvad er der specielt ved drift og vedligehold af store infrastrukturprojekter?
Ernst Lauersen, Sund & Bælt
Udførelsen af den berømte Millenium Bridge i London
Lasse Løvgren, MONBERG & THORSEN A/S
Når tiden er vigtig…. Erfaringer med indskubning og indrulning af broer under jernbaner i drift
Søren G. Nielsen, Carl Bro as
Jørn Lauridsen, Formand for Projektgruppe 4, Broteknik, Vejdirektoratet
Broer i Tyskland, anlæg, drift og reparationer – Principper og idéer
Klaus Gehrlicher, det Tyske Trafikministerium (Foredraget holdes på dansk)
Tacoma Narrows broen – Hvorfor faldt den sammen. Hvad kan vi lære?
Allan Larsen, COWI
Antal deltagere: 228
Ordstyrere, formiddag:
Otto Bach Ulstrup, Banestyrelsen
Ordstyrere, eftermiddag:
Poul Hededal, Rambøll