Tilmelding er lukket
Herunder kan du se det fulde program, samt vælge hvilke sessioner du ønsker at deltage i.
Program den 7. september 2021 | ||
Velkomst og indledning | 09:30 - 10:20 | Lokation |
Tema: ”Van(d)skelige bygværker” | 10:20 - 12:40 | Lokation |
Frokost | 12:40 - 13:50 | Lokation |
Restaurant | ||
Eftermiddagens program | 13:50 - 17:00 | Lokation |
"Gå-hjem"-buffet | 17:00 - 17:30 | Lokation |
Restaurant |
Sessionsleder: xVibeke Wegan
Tid: 09:30-10:20
Lokation:
Tid: 09:30-10:20
Lokation:
Pseudoarbejde, har vi i virkeligheden fået travlt med at lave ingenting
Sessionsleder: Jens Cordius
Tid: 11:45-12:40
Lokation:
Katodisk beskyttelse af de sydfynske broer, en genial løsning
Præsentationen vil forklare, hvorfor katodisk beskyttelse blev valgt som reparationsmetode til at levetidsforlænge broerne, og indeholde en gennemgang af erfaringerne mht. projektering og udførelse, herunder udvikling, bygbarhed og nye løsninger. Der vil endvidere være fokus på drift og vedligehold af anlæggene.
Jacob Brink Jansson, COWI
Ny Storstrømsbro – Danmarks største igangværende brobyggeri
Anlæg af den nye Storstrømsbro er i gang. En stor ny elementfabrik er etableret på Masnedø, hvor de gigantiske betonelementer til under-bygningen præfabrikeres inden de sejles ud og monteres som et gigantisk ”lego-samlesæt”. Et specialbygget hejseværk monteres efterfølgende på bropillerne og løfter de præfabrikerede overbygningselementer op på plads. Indlægget giver en overordnet gennemgang af broens fysik og opbygning samt nuværende status på byggeriet.
Niels Gottlieb, Vejdirektoratet
Sessionsleder: Line Faxøe Enghave Lauridsen
Tid: 10:20-11:15
Lokation:
Kan Limfjordstunnelen reddes? Ekspertundersøgelse 2017-2019
Hvordan er tilstanden af den ca. 50 år gamle Limfjordstunnel? Hvorfor sker der fortsat sætninger i den nordlige del af tunnelen? Hvilke indsatser er nødvendige for at opretholde tunnelens funktion både på kort og lang sigt? Det var nogle af de spørgsmål, Vejdirektoratet i 2017 stillede til danske og udenlandske eksperter i geoteknik, tilstandsvurderinger og statik. Foredraget vil omhandle processen, og nogle af de væsentligste resultater fra ekspertundersøgelsen præsenteres.
Niels Højgaard Pedersen, Vejdirektoratet
Sallingsundbroen - når en hovedfærdselsåre skal renoveres
Sikkerhed, fremkommelighed og overraskelser under stort reparationsarbejde. Det blev i 2019 besluttet, at der på Sallingsundbroen – Jyllands længste bro – skulle gennemføres et større reparationsarbejde. Arbejdet omfatter en total omisolering, udskiftning af dilatationsfuger, udskiftning af autoværn og vindskærme samt nye fortove. Broens bredde på 16 m gav forhåbninger om ”god plads” til at få trafikken igennem under udførelsen, men begrænset styrke af de udkragede vinger satte grænser. Senere blev konstateret, at brodækkets overflade den ringe alder til trods var af en beskaffenhed, der ikke uden større indsats kunne accepteres som grundlag for den ny fugtisolering.
Projektet har dermed budt på udfordringer både under projektering og udførelse.
Leif Holmstrøm, SWECO
Tid: 12:40-13:50
Lokation: Restaurant
Sessionsleder: Asger Knudsen
Tid: 13:50-15:25
Lokation:
Uddeling af Dansk Bro- og Tunnelpris
Nordisk Vejforums danske netværk ”Broer og Tunneler” samt IABSE Danmark uddeler Dansk Bro- og Tunnelpris.
Asger Knudsen, Nordisk Vejforum, DK
Sessionsleder: Gunner Bardtrum
Tid: 13:50-15:25
Lokation:
Udsmykning af buebro med grafisk beton
I forbindelse med opsætning af en ny elementbuebro i Odense Kommune, blev der lavet udsmykninger i grafisk beton på nogle af fløjvæggene. Broen har en central placering i det nye Nørrebro-kvarter, og bygherren ønskede en bro, som udgør et kunstelement i området. Indlægget omhandler både de tekniske, de æstetiske og de kunstneriske overvejelser. Der gives et indblik i processen mod det færdige resultat og hvilke udfordringer man mødte undervejs.
Peter Holst Henckel, Billedkunstner
Erfaringer med brolejer – lejetyper, installation og drift
Lejer er vigtige komponenter for en bro til sikring af, at alle kræfter fra overbygningen kan overføres sikkert til underbygningen samtidigt med, at bevægelserne mellem overbygning og underbygning pga. temperatur-påvirkning, svind og krybning mm. kan styres og optages. Det er derfor vigtigt, at bevægelserne og de kombinerede påvirkninger beregnes korrekt. De optimale lejer vælges på grundlag heraf og en samlet vurdering af levetid, indbygning og udskiftningsmulighed samt omkostninger til anskaffelse og drift og vedligehold. Indlægget vil omhandle valg af lejetype, udfordringer ifm. installationen og driftserfaringer.
Hans Henrik Christensen, Rambøll
Mini skråstagsbro bliver Hedehusenes nye vartegn
Mini skråstagsbro med en spændvidde på 42 meter over 6 spor på Danmarks mest trafikerede jernbanestrækning - Vestbanen. Broen skal binde det nye byområde NærHeden sammen med Hedehusene by.
Det ene vederlag er direkte funderet og det andet inkl. ankerblokke er funderet på 32 stk. borede Ø1180 pæle med en længde på op til 28 m.
Broens ståloverbygning er præfabrikeret i flere dele på værksted, hvorfra delene er transporteret til brostedet. Brodækket blev løftet på plads med en af Nordens største mobile kraner under en natspærring i september 2019. Alle arbejder er udført tæt på naboer og spor i drift – med alle de spændende udfordringer det bringer med sig.
Flemming Visbech, JORTON og Daniel Kristoffersen, COWI
Sessionsleder: Søren G. Nielsen
Tid: 16:00-17:00
Lokation:
Betonbroer skal reducere CO2-fodaftrykket
Brofolket bliver nu stillet over for et politisk krav om, at betonbroers CO2-belastning reduceres betydeligt. Det kræver dygtighed og teknologisk udvikling – to emner som kan leveres, hvis ja-hatten tages på og branchen bliver mere innovativ. Der er teknisk set ingen snuptags-løsninger, og der skal spilles på flere heste – fx anvendelse af mere grønne cementer, et lavere cementforbrug i betonen, slankere konstruktioner, mindre blød armering og mere forspænding.
Christian Munch-Petersen, Emcon
Mumbai Trans Harbour Link
Mumbai Trans Harbour Link er en 21,8 km lang forbindelse mellem Mumbai og den nye bydel Navi Mumbai. Når broen står færdig omkring 2022, vil den være en af de længste krydsninger over vand i verden. Forbindelsen består af både stål- og betonbroer og ligger i et område med varmt fugtigt vejr, saltvand, blød undergrund, tidevand, jordskælv og kraftige storme. Forbindelsen er delt op i 3 udbudspakker med forskellige entreprenører/rådgivere, hvilket har resulteret i forskellige design koncepter for samme brotyper.
Del 1: Pakke 2 – Marine betonbroer
Pakke 2 af forbindelsen består af 7.8 km marine broer. Præsentationen omhandler design af betonbroerne, der er udført som præfabrikerede betonkassedragere med ekstern forspænding. Fundering er borede pæle.
Del 2: Pakke 1 – Marine stålbroer
Pakke 1 af forbindelsen består af 6 km ramper på land, 8 km marine betonbroer, samt 4 marine stålbroer med en total længde på 2,3 km.
I præsentationen gives en oversigt over koncepterne for betonbroerne, mens fokus vil omhandle design og udførelse af stålbroerne. Stålbroerne er kassedragere med et ortotropt ståldæk, variabel dragerhøjde op til 6.6 m og et spænd på op til 180 m. En vigtig del af eftervisningen har været at sikre den aerodynamiske stabilitet, hvilket har krævet et stort antal vindtunnelforsøg og anvendelse af dæmpere i de lange spænd
Claus Nissen, Rambøll og Jens Brolev Marcussen, COWI
Tid: 17:00-17:30
Lokation: Restaurant
1. TILMELDINGSBETINGELSER
Tilmeldinger til VEJ-EU’s konferencer sker via hjemmesiden www.konferenceforum.dk. Salg af billetter til konferencen sker gennem TicketButler, der håndterer salget til mange deltagere i samme ordre uden oprettelse af en profil hos VEJ-EU. Billetkøberen behøver ikke selv at deltage, og navn på de købte billetter kan frit ændres. Tilmeldingen er gældende, når deltageren har modtaget en kvittering fra VEJ-EU.
Deltageren kan oprette en profil på www.konferenceforum.dk med registrering af navn, e-mail, mobil, firmanavn og CVR-nummer. Alle profiler kræver en personlig e-mail. To konferencedeltagere kan derfor ikke bruge den samme e-mail. Det skyldes, at deltageren kan tilgå digitalt konferencemateriale, udskrive adgangsbilletter og personlige programmer, samt se tilmeldte og gennemførte konferencer via profilen. VEJ-EU’s privatlivspolitik accepteres automatisk ved tilmelding.
Klik her for at læse VEJ-EU's privatlivspolitik.
Materiale til brug på konferencen blandt andet adgangsbillet, program og deltagerliste findes på deltagerens profil på www.konferenceforum.dk.
1.1. Om at tilmelde flere medarbejdere
Billetkøberen kan købe billetter til flere deltagere til konferencer uden selv at skulle deltage. Købet kan enten betales med betalingskort eller ved at få fremsendt en faktura. Der skal for hver billet oplyses et navn og e-mail, som vil komme til at stå på billetten. Der kan forekomme begrænsninger på antallet af billetter, der højest kan købes af samme type og antallet af billeter, der kan købes i én ordre.
Kontakt info@vej-eu.dk for at få mere information.
1.2. Copyright og ophavsret
Ved accept af indlæg til konferencen erklærer indlægsholdere sig indforstået med, at indlægsholdere selv er ansvarlig for copyright til det anvendte materiale, og selv bærer ansvaret i forhold til krænkelse af ophavsret.
2. AFMELDINGSBETINGELSER
Det er muligt at annullere en ordre uden omkostninger til og med 60 dage før konferencen, herefter er tilmeldingen bindende. Det er kun muligt at annullere en samlet ordre og ikke de enkelte billetter i ordren. Efter annullering kan man købe nye billetter, hvis der er behov for det, og de er tilgængelige.
Afmelding sker efter følgende regler:
Til og med 60 dage før konferencen kan du frit fortryde dit køb
Ved tilmelding i perioden 59 til 40 dage før konferencen har du 5 dage til at fortryde dit køb
Fra 39 dage før konferencen kan du ikke fortryde dit køb
En kollega fra samme virksomhed kan frit overtage en plads.
VEJ-EU forbeholder sig ret til at aflyse konferencen senest 30 dage før konferencestart. Hvis VEJ-EU aflyser konferencen, annulleres tilmeldingen uden beregning. Deltageren får besked via e-mail.
VEJ-EU forbeholder sig ret til at aflyse konferencen senest 30 dage før konferencestart. Hvis VEJ-EU aflyser konferencen, annulleres tilmeldingen uden beregning. Deltageren får besked via e-mail.
Afbestilling og ændringer skal ske skriftligt til info@vej-eu.dk.
3. BETALING
Alle priser er eksklusive moms.
Konferenceprisen er anført på www.konferenceforum.dk. Prisen inkluderer deltagelse og forplejning som anført på bekræftelsen. Ønsker deltageren ekstra overnatning, udover det der er anført på bekræftelsen, skal henvendelse ske direkte til konferencestedet.
Faktura fremsendes digitalt til den faktura e-mail eller det EAN-nummer, der blev oplyst ved bestilling af konferencen. Angives ukorrekte tilmeldingsoplysninger, der medfører fremsendelse af ny kreditnota/faktura, faktureres et gebyr på 200 kr.
Ved manglende betaling af faktura til den anførte betalingsfrist fremsendes rykker 1 uden gebyr og renter.
Betales fakturaen fortsat ikke, fremsendes rykker 2 med inkassovarsel. Rykker 2 pålægges et gebyr på 310 kr. samt 2 % rente pr. påbegyndt måned efter forfald.
Hvis faktura med gebyr og renter ikke betales, overgår fakturaen til inkasso uden yderligere varsel.
4. KONTAKTOPLYSNINGER
VEJ-EU - Vejsektorens Efteruddannelse
Guldalderen 12, 2640 Hedehusene
Tlf. 7217 0217
CVR.: 86632012
EAN: 5790001900410
E-mail: info@vej-eu.dk
Opdateret den 18. august 2022
Indtast din e-mail adresse og din adgangskode for at få adgang til din profil. Har du glemt din adgangskode kan du klikke på "Glemt adgangskode".
Har du glemt din adgangskode, eller ønsker du at ændre din adgangskode. Så indtast din e-mail herunder, derefter vil en e-mail blive sendt til din indbakke. Med et link til ændring ad adganskode.